گالری ما

اطلاعات تماس

هر آنچه باید درباره بازسازی بدانید

هر آنچه باید درباره بازسازی بدانید

بازسازی به معنای اقدامات لازم جهت تغییر دکوراسیون داخلی منزل و افزایش طول عمر آن ساختمان است. در واقع می توان فعالیت های انجام شده بر روی منازل و ساختمان های فرسوده و قدیمی به منظور تغییر نمای ساختمان را نیز بازسازی نامید.

بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان در دنیای پر زرق و برق امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است. اولین چیزی که در بازسازی ساختمان مهم است توجه به کاربری ساختمان می باشد. سبک طراحی دکوراسیون داخلی، مدت زمان بازسازی، مصالح مورد نیاز و همچنین میزان هزینه در بازسازی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و همچنین خانه های ویلایی می تواند متفاوت بوده و جزئیات مخصوص به خود را داشته باشد. در ابتدای همین مطلب می توانید نمونه هایی از پروژه های بازسازی منزل مسکونی را مشاهده نمایید.هر آنچه باید درباره بازسازی بدانید

بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی نمای ساختمان به معنای انجام فعالیت های لازم جهت تغییر نمای داخلی و خارجی ساختمان است. طبق گفته کارشناسان معماری، عمر مفید یک خانه 25 سال است و پس از آن به دلیل خرابی های ظاهر ساختمان، کاشی ها، کابینت ها و قسمت های مکانیکال، بازسازی ضرورت می یابد. با این حال بازسازی نمای بیرونی ساختمان در مقایسه با بازسازی نمای داخلی ساختمان از هزینه بیشتری برخوردار است. در اکثر موارد هدف از انجام این کار، خستگی از فضای تکراری و قدیمی منزل، تعمیر خرابی های ایجاد شده و تحولی دیگر در زندگی است.

بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان

پس از مشخص کردن هدف خود از بازسازی خانه و مقدار بودجه در دسترس، باید به سراغ فاکتورهای اصلی دیگر بروید. پروسه بازسازی خانه شامل دو بخش زیر می باشد:

1- بازسازی زیرساخت ساختمان:

منظور از این زیرساخت ایجاد تغییرات و بازسازی قسمت های حیاتی منزل شامل لوله کشی ها و سیستم برق می باشد.

2- بازسازی دکوراسیون بنا:

به معنای بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل است که اغلب مربوط به نمای ظاهری ساختمان و تمام قسمت های مورد نظر برای بازسازی می باشد.

بازسازی دکوراسیون بنا

نحوه محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

برای برآورد هزینه بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی بایستی ابتدا سبک مورد نظر و متریال خود را با توجه به فضای مورد نظر مشخص کنید. قیمت نهایی بازسازی پس از تعیین فاکتورهای فوق تعیین و در صورت تمایل فرآیند بازسازی انجام می شود. با این حال پارامترهای زیر نقش تعیین کننده ای در هزینه بازسازی ساختمان دارد:

  • بررسی وضعیت و امکانات موجود در ساختمان
  • تعویض کابینت های آشپزخانه در صورت فرسودگی و دمده شدن
  • بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
  • بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه
  • تخریب دیوار ها و یا افزودن ان جهت ساخت اتاق جدید
  • واقع شدن آپارتمان در طبقه چندم

قبل و بعد مرسدس هروی

نحوه بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

یکی از اهداف بازسازی، بازسازی خانه های کلنگی و قدیمی است که طی سالیان طولانی فرسوده شده است. قبل از شروع بازسازی خانه قدیمی با برنامه ریزی صحیح، هزینه های لازم را مدیریت کنید تا خسارات مالی برایتان به همراه نداشته باشد.

  • برای مدیریت هزینه های بازسازی بهتر است قسمت های مورد نظر برای انجام این کار را در اولویت قرار دهید. همچنین می توانید با استفاده از گزینه های جایگزین و موقت بازسازی را شروع کنید.
  • اگر با بودجه کم قصد بازسازی دارید، بهتر است از قسمت های کوچک که برایتان کسل کننده شده شروع کنید. به عنوان مثال اگر دیوارهای اتاق کثیف و بی روح شده است می توانید با کاغذ دیواری های جذاب و متنوع آن را بازسازی کنید.
  • همچنین می توانید تنها قسمت هایی از دیوار که آسیب دیده و بی رنگ شده است را با کاغذ دیواری های جذاب، بپوشانید. با ایجاد تغییراتی در کفپوش خانه و پذیرایی حال و هوای دیگری به آن ببخشید.

نحوه بازسازی ویلا

بازسازی ویلا تنها در زمان خرابی و فرسودگی ویلا اتفاق نمی افتد. بلکه زمانی که فضای ویلا قادر به برآورده کردن نیازهای روزمره فرد نباشد، نیاز به بازسازی دارد. بازسازی ویلا به دلیل گستردگی فضای آن معمولا زمان بر و از هزینه بالایی نیز برخوردار است. بهتر است بازسازی ویلا به گونه ای انجام شود که مکان های پر خاطره و جمع پر جنب و جوش خانواده باقی بماند.

هزینه بازسازی ویلا

هزینه بازسازی ویلا با توجه به درخواست و نیازهای صاحبان آن برآورد می شود. گاهی برخی از افراد با رنگ آمیزی دیوار های ویلا، رنگ و بوی تازه ای به فضای آن می بخشد؛ اما گروهی دیگر از افراد با افزودن استخر، روف گاردن، طبقات دیگر و سایر امکانات تفریحی و رفاهی اقدام به بازسازی ویلا می کند. بنابراین بهتر است قبل از شروع بازسازی هتل و یا ویلا با توجه به بودجه مورد نظر با مشاورین و افراد متخصص  در این زمینه مشورت کنید تا از هزینه های اضافی کاسته شود. اگر به صورت تقریبی بخواهیم هزینه هر متر مربع از فضای مورد نظر جهت بازسازی را بیان کنیم؛ باید گفت این هزینه با توجه به میزان تغییرات مورد نیاز، میزان آسیب و فرسودگی ویلا، موقعیت قرار گیری ویلا و سایر شرایط از متری 1,500,000 تا 6,000,000 تومان می باشد.هر آنچه باید درباره بازسازی بدانید

 

 

mohammad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سوالی داری بپرس !
سلام! برای شروع گفتگو ، واحد مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید