گالری ما

اطلاعات تماس

هر آنچه باید درباره طراحی بدانید

هر آنچه باید درباره طراحی بدانید

طراحی دکوراسیون منزل یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تغییرات مدرن است. درواقع با گذشت زمان، فضای خانه، هتل و یا ویلا دمده و کسل کننده می شود؛ به همین دلیل می توانید برای ایجاد فضای جدید متناسب با بودجه خود، طراحی دکوراسیون داخلی را انجام دهید. همچنین شما می توانید برای مدیریت هزینه های خود از کارشناسان و مشاوران در این زمینه کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون منزل

انواع سبک طراحی

طراحی دکوراسیون داخلی در انواع و سبک های مختلفی وجود دارد که برای هر کدام از آنها روش های متفاوتی وجود دارد:

  • سبک طراحی سنتی ایرانی
  • سبک طراحی مینیمال
  • سبک طراحی مدرن
  • سبک طراحی کلاسیک
  • سبک طراحی آرت دکو
  • سبک طراحی بوهمی

انواع سبک طراحی ایساتیس

اصول طراحی و دکوراسیون

برای اجرای طراحی و دکوراسیون مدرن بهتر است اصول انجام آن را در نظر بگیرید. در واقع این اصول مکمل یکدیگر هستند و عدم انجام هر یک از آنها باعث ناقص شدن دیزاین منزل می شود:

1- اصل تعادل:

در این اصل به تناسب و توزیع یکسان اشیا در منزل با توجه به وزن بصری آن باید دقت کرد. بنابراین وسایل بزرگ و رنگ تیره در مقایسه با اجسام سبک، ظریف و یا روشن سنگین تر به نظر می رسند. بری رعایت این اصول بهتر است فضای خانه را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و در هر قسمت بین ممبلمان و سایر وسایل تعادل برقرار کنید.

2- ریتم منظم:

شاید جالب به نظر برسد از دیگر نکاتی که باید در طراحی و دکوراسیون منزل به کار برد، ایجاد ریتم مناسب و منظم با توجه به حرکات چشم است. استفاده از ریتم در طراحی، با تکرار یک ویژگی برای وسایل و ایجاد یک فضای منسجم و منظم به کار می رود. بدین منظور می توانید با استفاده از روکش های مبل، ترکیب رنگ مناسب و یا اشکال مختلف برای این کار استفاده کنید.

3- استفاده از تنوع و تضاد:

اصول دیگری که در طراحی و دکوراسیون حائز اهمیت است، استفاده از تنوع و تضاد در چیدمان وسایل می باشد. در واقع به کارگیری این اصل باعث از بین بردن یکنواختی در دیزاین منزل می شود. برای این کار بایستی با کنار هم قرار دادن اشیاء متضاد که در رنگ و شکل اختلاف هایی دارند، تنوع و تضاد را ایجاد کنید. به طور مثال می توانید از پارچه ها و روکش های مختلف در کنار مبلمان خاص استفاده کنید.

4- هماهنگی و پیوستگی:

پیوستگی و هماهنگی میان اجزا باعث ایجاد فضایی منسجم می گردد، در این حال تمام اشیاء موجود در فضا به صورت بخشی از کل به نظر می رسند. برای ایجاد این فضای باید از یک سبک خاص برای پیوستگی استفاده کنید. در واقع طراحی منزل با وسایل و اجسامی که شکل، سک و رنگ نزدیک بهم دارند، کمک بسیاری به شما می کند.

5- توجه به جزئیات:

توجه و رعایت جزئیات از دیگر اصول مهمی است که باید در طراحی و دکوراسیون منزل به آن توجه کرد. معمولا جزئیات در اجرای طراحی نادیده گرفته می شود، در حالی که نمی دانید تاثیر بسزایی در اجرای طراحی دارند. توجه به جزئیات دکوراسیون شامل توجه به پارچه ها، پرده ها، دستگیره ها، گل آرایی و عناصر معماری می باشد. عدم نادیده گرفتن این جزئیات باعث ایجاد فضایی پر شور و هیجان می شود.

اصول طراحی و دکوراسیون ایساتیس

 نکات و راهنمایی های کلی در طراحی و دکوراسیون

بهتر است قبل از انجام هر گونه طراحی منزل و دکوراسیون به نکات زیر دقت کنید:

1- انجام اندازه گیری های لازم:

قبل از خرید مبل و سایر وسایل برای دیزاین منزل، بهتر است طول، عرض و ارتفاع آن را اندازه گیری کنید. در این صورت می توانید وسایلی با اندازه مناسب تهیه کنید.

2- ترسیم یک پلان کف برای دکوراسیون منزل

ترسیم پلان کف منزل باعث ایجاد یک چشم انداز کلی از طراحی و چیدمان به شما می دهد. این یک روش سنتی است که می توانید از نمای بالا فضای خانه را مشاهده کنید.

3- توجه به بودجه مورد نظر

برای مدیریت هزینه های طراحی و دکوراسیون بهتر است از ابتدا با برنامه ریزی پیش روید. در این صورت از هزینه های اضافی کاسته و با آنچه در دست دارید، طراحی را شروع خواهید کرد.

4- انتخاب سبک مورد نظر

انتخاب سبک مورد نظر برای طراحی خانه علاوه بر مدیریت بودجه، باعث می شود که حساب شده جلو روید. بهترین راه برای انتخاب سبک مورد نظر، توجه به علایق، تعداد خانواده، بودجه و هدف شما از طراحی می باشد.

طراحی خارجی و نمای ساختمان

نمای بیرونی ساختمان، مانند لباس آدمی است. همان‌طور که لباس، اطلاعاتی از هر فرد را به دیگران منتقل می‌کند؛ نمای ساختمان نیز اطلاعاتی از قبیل: سبک، ساختار، مصالح به‌کار رفته شده، خلاقیت طراح و اطلاعاتی از این دست را به دیگران انتقال می‌دهد. نمای ساختمان، به نوعی شخصیت و هویت ساختمان است؛ پس زیبایی آن بسیار اهمیت دارد و می‌بایست در طراحی آن، نهایت نوآوری و خلاقیت را به کار برد. معمولا طراحی نمای ساختمان با توجه به کاربری (تجاری، اداری، تفریحی و…) و همچنین بناهایی که در همسایگی‌هایی آن قرار گرفته، انجام می‌شود. باید به این نکته توجه کنید که طراحی نمای یک ساختمان، تاثیر ویژه‌ای بر روی نمای شهر و محله دارد. به همین علت باید از یک‌سری ضوابط شهرداری عبور کند تا مجوز ساخت بگیرد.
mohammad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سوالی داری بپرس !
سلام! برای شروع گفتگو ، واحد مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید