گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی داخلی

هر آنچه باید درباره طراحی داخلی بدانید

 

به طور کلی طراحی داخلی، حرفه ای است که فرد علاوه بر مهارت های طراحی به علومی چون رنگ شناسی، نور پردازی، معماری و مصالح شناسی نیز تسلط داشته باشد. در واقع با انجام طراحی داخلی و دکوراسیون به فضای داخلی ساختمان، ویلا و هتل جلوه ای دیگر خواهید بخشید. همچنین طراحی داخلی به هنر دست انسان نیز بستگی دارد، بدین معنا که انسان می تواند با دانش و مهارت های خود به خلق آثاری جدید در مکان های قدیمی بیانجامد.

تفاوت طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دو حرفه کاملا مجزا  با تفاوت های بسیاری است که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

  • طراحی دکوراسیون، هدف زیبایی شناختی محیط را اولویت کار خود قرار می دهد و نیاز به تخصص آکادمیک در این زمینه ندارد. این گروه از افراد می توانند در دوره های پیشرفته برای سبک چیدمان مبل، بررسی سبک ساختمان، هتل و … شرکت کنند.

اما

  • طراحی داخلی با برنامه ریزی در مورد فضای ساختمان، نحوه قرار گیری پنجره ها، نوع کفپوش ها و هر آنچه که جزئی از یک ساختمان می باشد، سرو کار دارند.
  • از نظر همکاری دکوراتورها با صنایع مختلفی چون سازندگان مبلمان، صننعت فرش و طراحان دوخت پرده و … همکاری دارند.

اما

  • طراحان داخلی با مدیر، مهندس ناظر و تمام کارکنان در آن پروژه همکاری داشته و برای طراحی بهتر کنار هم تلاش می کنند.
  • تفاوت دیگر در این دو حرفه آن است که وظیفه طراحی دکوراسیون، چیدمان و ایجاد هماهنگی و تناسب میان وسایل است که دقیقا پس از اتمام کار طراحی داخلی باید انجام گیرد.

انواع سبک های طراحی داخلی

سبک مدرن ( Modern ):

نوعی طراحی ساده و در عین حال فوق العاده است. در این روش از موادی چون شیشه، فولاد و فلز برای طراحی استفاده می شود. همچنین صیقلی، شفافیت و صاف بودن از ویژگی هایی این سبک است.

سبک معاصر (Contemporary ):

ممکن است سبک معاصر با سبک مدرن اشتباه گرفته شود، اما توجه داشته باشید که انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با سبک مدرن دارد. متریال کار شده در این سبک، چوب، شیشه و استیل می باشد. همچنین از پالت هایی با رنگ خنثی چون قهوه ای، خاکستری و کرم استفاده می شود.

سبک مینیمالیست ( Minimalist ):

این سبک برگرفته از مینیمالیست ها بوده که در آن از زرق و براق و رنگ های تیره استفاده نمی شود. در سبک مینیمالیستی، پالت های خنثی و ساده کار شده و تمام وسایل اضافی در این میان حذف می شود.

سبک کلاسیک (Classic):

توجه به جزئیات، تناسب و تقارن از خصوصیات اصلی این سبک است. استفاده از کمد های چوبی و مبلمان با رنگ های خاکستری، بژ، صدفی و نقره ای در سبک کلاسیک رایج است. همچنین از کاغذ دیواری های کلاسیک و کفپوش های چوبی در این طراحی به کار گرفته می شود.

سبک ترانزیشنال (Transitional ):

ترکیبی میان سبک مدرن و سنتی است که در نتیجه سبکی راحت و کلاسیک ایجاد می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی این سبک از رنگ های خنثی، عناصر طبیعی چون چوب و سنگ، مبلمان و پرده های ساده استفاده می شود. همچنین رنگ های تیره چون قهوه ای و شکلاتی فقط در طراحی اتاق ها به کار می رود.

سبک روستیک ( Rustic ):

روستیک معمولا در مناطق روستایی و ویلایی کاربرد دارد و در آن از عناصر طبیعی چون چوب، کنف، کاه گل و الوار  استفاده می شود. در این دکوراسیون از وسایل ساده و حتی رنگ و رو رفته نیز  برای ایجاد فضایی آرام به کار گرفته می شود.

سبک صنعتی ( Industrial ):

به کار بردن نمایی از آجر یا چوب و مبلمان چرم یکی از اصلی ترین ارکان این سبک است. سبک صنعتی سعی بر دیده شدن مصالح ساختمانی در دکوراسیون داخلی دارد.

سبک بوهمیان ( Bohemian ):

در این سبک افراد با سلیقه خود، طراحی داخلی را شروع می کنند و جزء محبوب ترین سبک ها در طراحی قرار گرفته است. در سبک بوهمیان از انواع رنگ ها استفاده شده و فضایی جذاب را خلق می کند.

سبک اسکاندیناوی ( Scandinavian ):

در این سبک از کفپوش های چوبی، پالت های تمام رنگ سفید و نور پردازی طبیعی استفاده می شود. امروزه استفاده از این سبک در حال افزایش است.

سبک فرانسوی (French ):

ایجاد فضایی لوکس و تجملاتی از ویژگی های بارز این سبک می باشد. سبک فرانسوی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که هزینه بالایی نیز به همراه دارد. استفاده از گچبری های مجلل، آویز و لوسترهای کریستالی، قاب های حک شده با طلا و نقره از اجزای اصلی این دکوراسیون است.

سبک ایرانی سنتی (Traditional Iranian ):

سبک سنتی به دلیل یادآور بودن خاطرات، گذشتگان و نوستالژی تا به امروز محبوبیت بسیاری در میان افراد داشته است. استفاده از نمای چوب، بافت های متنوع و زیبا، کارشدن پارچه های مخمل و ابریشم بر روی مبلمان و پرده ها از دیگر عناصر جذاب این سبک است.

 

مقالات دیگر سایت

 

 

 

 

mohammad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سوالی داری بپرس !
سلام! برای شروع گفتگو ، واحد مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید